UBM badminton video

Har skrevet et par blogginnlegg om UBM mesterskapet i Oslo og bildene jeg tok der. De er fra lørdagen, søndag filmet jeg og klippet sammen en video fra innledningen (lørdag morgen) og fra to av kampene. Finalene i U15 Damesingel og U17 Herredouble. 

Meningen var at lørdag og søndag skulle vært livestreamet på nett, men på grunn av nettverk i hallen med lav opplastningshastighet ble det filmet og lastet opp i etterkant. Lenge siden  jeg har filmet og merket at det er en stund siden jeg har brukt video og klippet. Kom seg etter hvert, men har ikke benyttet Final Cut Pro X så mye etter det ble kjøpt inn, så litt startproblemer var det.

Det ble benyttet tre kameraer, et Panasonic som stod bak på skrå og filmet hele kampen. Her satte jeg på en Røde mikrofon, det er fra dette kameraet lyden er fra gjennom hele kampen og åpningen. Et Contour «hjelmkamera» ble festet nede på dommerstolen rett ved nettet og Canon 5DII som jeg gikk rundt og filmet med. Litt klipp fra alle tre kameraene ble benyttet i U17 finalen. Utfordringen var hvitbalansen med tre ulike kameraer. Som man ser er det ikke helt likt i filmen. Under videoene kan du se et par bilder fra oppsettet.

Her er noe av oppsettet, på første bildet sees festet til Contour kameraet og på det nederste bildet ser man det høyre kameraet som filmet hele kampene. 5D ble faktisk brukt håndholdt, noe man kan se et par steder. Rundingen i festet er en leke fra min 8 måneder sønn, passet perfekt.

~ av palbergstad den 19/04/2012.

Legg igjen en kommentar

 
