Påsketurnering i cricket

Fikk en forespørsel til påske om jeg kunne skaffe noen cricket bilder til et internasjonalt magasin. De skulle skrive om cricket i ulike land, både hvor cricket er en stor idrett og i land hvor de er en mindre idrett. Etter å ha sjekket Norges Cricketforbund sine nettsider viste det seg at sesongen i Norge ikke starter før i slutten av april. Men etter en hyggelig dialog med forbundet fant de en turnering som skulle gå av stabelen nå i påsken. Det var bra, for deadline for bildene var også midt i påsken.

Så turen gikk til Mangerudhallen hvor det var en innendørsturnering. Jeg har ikke fotografert cricket før og viste ikke helt hva jeg gikk til. Idretten er ganske så ukjent for meg, men hadde nå lest meg litt opp på nettet og sett litt på YouTube før avreise som forberedelse. Veldig hyggelig stemning blant spillerne, alle hilste og smilte til meg. Ikke skjedd før at jeg blir presentert med navn av speakeren til alle i hallen heller. Som sagt en hyggelig gjeng, som jeg gjerne skulle ha fotografert mer av fremover.

Veldig gad jeg tok med meg 400 mm, da de var laaangt borte på banen. Inne med dårlig belysning og 400 mm bød på et par utfordringer, men synes ikke det ble så ille fangst til å være et første forsøk. Det ble brukt fra 17 mm opp til 400 mm i bildene her.

Her er noen av bildene fra i dag. Kom gjerne med innspill om du har en mening om bildene…

For litt bedre kvalitet, klikk gjerne på bildet og få det opp i større format.
Copyright for bildene tilhører fotografen og bildene kan ikke benyttes uten skriftlig avtale med fotografen eller bildebyrået.

~ av palbergstad den 08/04/2012.

Legg igjen en kommentar

 
