NM i flerdans

Har vært ute i ruskevær.

Årsak: Norgesmesterskap i flerdans/tidans. (Ikke fått med meg hva det offisielt heter, navnene brukes om hverandre hele tiden).
Hvor: Haugesund
Når: 26. november 2011

Jeg var i Bergen på jobb på fredagen, så jeg tok Kystbussen ned til Haugesund lørdag klokken 730. Det var noe tidlig, men gikk greit å komme seg opp. Fra Bergen til Haugesund er det en ferge, den er ikke veldig utsatt for dårlig vær da den går innaskjærs, men det gikk opp og ned og sideveis til tider. Vel fremme tok jeg bilder av Voksen klassene Elite og Senior 1.Været var ikke så ille når vi var der, men noen av de som kjørte bil kom ingen vei på søndag da fergene til både Bergen og Stavanger var innstilt.

Oppdraget var for www.ballroom.no som hadde med to par som trener fast hos dem. Nå har det seg sånn at samboer er med og driver skolen, så det ble en lørdag til søndagstur for familien også.

Bilder av Ballroom parene kan sees her…

I tillegg tok jeg bilder som ble sendt bildebyrå av Voksen Elite paret som vant. De kom nettopp på 6. plass i VM også. Her kan du se flere bilder av dem…

(Oppdatert)
Lyset i hallen var ikke så enkelt denne gangen. Det var veldig gult og ikke så mye av av det heller. Det gjorde at de fleste som var der tok bilder med blits. Det gjorde jeg også på noen av bildene, men jeg liker å ta dansebilder uten blits. Uten kan man kjøre mye mer seriebilder og plukke de beste. Med blits holder ikke oppladningen av blitsen til mange seriebilder på den avstanden det er mellom danserne og kameraet. For å få det gode «bildet», skal man treffe med bevegelsen og posisjonen til danserne når de er i sin beste positur. Det er ikke alltid enkelt med de beste for da går det noen ganger fryktelig fort i både bevegelser med hodet og ben. Blits lyser ofte opp litt for mye bakgrunn også synes jeg. Det fineste er de bildene som er enkle og danserne er hovedelementet. Her er et eksempel på det:

~ av palbergstad den 27/11/2011.

Legg igjen en kommentar

 
