Twitter, positivitet og deling

Twitter, ja, testforsøket som endte med å bli hekta! Tenkte her å dele mine erfaringer med twitter. I tillegg vil takke de som har «snakket» med meg, eller delt informasjon som jeg har hatt nytte av.

Hvorfor begynte jeg med twitter?
Første tanke var at twitter var en enveis kommunikasjonskanal. Foto skulle stå i fokus. Jeg skulle bruke det for å sende ut meldinger om mine bilder, nettsider eller andre ting jeg hadde gjort! Hvor feil går det an å ta i forhold til mediet?
– Twitter er en mye større dialogplattform enn jeg trodde.

Ydmyk begynnelse…


Jeg er i hvertfall glad for å ha startet ganske ydmykt. Opprettet en profil som skulle gjenspeile andre nettelementer med mitt navn, for eksempel nettsiden http://www.palbergstad.com, twitter ble jo da @palbergstad, som også er «navnet» mitt. Prøvde å være lur og tenke «branding»!

Utviklet seg med tveets og dialog
Etter en liten stund med å følge noen, jeg var nok heldig som begynte med blant annet @Urke og @mortenrovik. Dette er jo erfarne twittrere og rause delere som også svarer positivt på direkte spørsmål!

Etterhvert kom det flere på listen…
Listen med friends ble større det samme ble listen med followers. Etterhvert ble det mer og mer dialog, erfaringsutvekslinger og tips.

Mange av de som jeg følger kommer med mange gode tips og linker til spennende artikler eller inspirasjonskilder. Håper at jeg bidrar med noe av det samme til mine followers.

Dialogen
Siste uke har timelapse vært et stort fokus blant mange av mine twitter venner. Her har dialogen vært stor og lærerik. Flere av oss gjorde våre første timelapser denne uken, hjelpen til hverandre, og av de med mer erfaring har vært over all forventning. Takk!!

I sommer endte jeg på et flott foredrag av @hkarlsen om video med speilreflekskamera hos @FotoVideoNorway. Mulig jeg ikke hadde endt der uten å følge @FotoVideoNorway.

Har også endt på GTD treff arrangert av @mortenrovik, hvordan få ting gjort på en enkel måte.

Men pass på! Du kan fort bli hekta på de her…!!

Noen tips til utrolige twitterfolk jeg har hatt gleden av å følge og snakke med:
@urke
@mortenrovik
@CHBerge
@paalharald
@MacGeeky
@AudunBraastad
@hkarlsen
@Sebramsland
@thomasmoen
@lunken
@AndreasL
@hansenfoto
@mortenprom
@KNBS
@Bildebloggen
@stonhans
@DanielSannumL
@Kyrre
@Jurgis
@jannebjergli
@hestvedt

Har ikke nevnt alle jeg følger, men disse har jeg hatt flere og gode dialoger med. Takk til alle dere andre også!

~ av palbergstad den 20/07/2010.

Legg igjen en kommentar

 
